Nowy Rok to czas podejmowania decyzji, w tym tych żywieniowych. Proponuję zacząć od tych najprostszych. H.Montakab w „Medycynie chińskiej w praktyce” zaleca:

– Jedz w cichej i przyjemnej atmosferze i skup się na tej czynności. Spożywaj posiłki o tych samych porach, najlepiej w zrównoważonym i rozluźnionym nastroju.

– Nie jedz ani za szybko, ani za wolno. Napełniaj się do mniej więcej trzech czwartych sytości i nie odchodź od stołu ani głodny, ani zbyt pełny.

– Nie jedz, zanim nie strawisz poprzedniego posiłku.

– Podczas posiłków unikaj zimnych napojów, ponieważ ochłodzą Twój Ogień trawienny. Również wystrzegaj się lodowatych potraw.

– Generalnie posiłki powinny być zbilansowane i zawierać pięć smaków: kwaśny, gorzki, słony, ostry i słodki. Uzyskuje się je poprzez dobór przypraw właściwych do pór roku i budowy danej osoby.

– Po posiłkach poświęć kilka minut, żeby posiedzieć w ciszy, zanim wrócisz do pracy lub aktywności. 

Ach, żeby to było takie proste :).  Życzę Państwu w Nowym Roku sukcesów w realizacji planów żywieniowych i zdrowotnych 🙂

Zapraszam na kursy, które odbywają się na Kołłątaja 23/1 w Szczecinie:

1) 8.01.18 – Tarczyca, co mogę dla niej zrobić, problemy z autoimmunologią dotykają coraz więcej osób, coraz więcej jest też diet wspierających leczenie tych przypadłości. Czy można znaleźć wspólny mianownik w pracy żywieniowej nad tarczycą? Jak podchodzi do tego problemu medycyna chińska? Zapraszam na wykład 🙂

poniedziałek godz. 17:30 – 19:30; wstęp 60 zł

2) 26.01 Spotkania zielarskie Reginy Łuski zielarki, fitoterapeutki – lepszy lek z łąki niż z apteki,

 piątek; godz. 17:30-19:30; wstęp 60 zł

Na wszystkie obowiązują zapisy – ilość miejsc ograniczona 

Zupa z kopru włoskiego i fasolki  Bulwę kopru włoskiego, pokroić na drobne kawałki. Podgrzać oliwę lub masło klarowane w większym garnku, dodać koper włoski i smażyć od czasu do czasu mieszając przez około 15 minut (koper ma zmięknąć). Następnie dodać pokrojoną w kosteczkę cebulę oraz plasterki czosnku i z 3 pokrojone ziemniaki. Smażyć, aż warzywa  dalej zmiękną, pod koniec mogą zmienić kolor na złoty, mogą się lekko zrumienić. Wlać gorący bulion wegetariański oraz 1 szklankę ugotowanej fasoli białej z zalewą. Zagotować.  Pod koniec dodać majeranek, chili, sól i natkę pietruszki. 

Smacznego 🙂