Nerki nazywamy korzeniem życia, Ogniem życia. Jego głównym zadaniem jest ogrzanie ciała, trawienie pożywienia i kontrola całego metabolizmu. Funkcje te są dobrze realizowane, gdy dbamy o ciepło w Nerkach i nie chłodzimy ich zimnymi napojami, surowym i zimnym pożywieniem, sałatami, jogurtami, kawą czy czarną, zieloną herbatą. Jeżeli Nerki są ciepłe nie ma problemu z trawieniem pożywienia, transportem esencji pożywienia do Płuc i rozprzestrzenianiem tej esencji po całym organizmie. 
Nerki kontrolują też ciśnienie, kościec, włosy na głowie, słuch, zęby, libido, poczęcie, trzymanie moczu.  Często o nich zapominamy, a warto poświęcić swą uwagę na to, by odpowiednimi potrawami, napojami czy suplementami wspomóc ich działanie. Nad odbudową Nerek pracuje się około 3 lata, ale już po kilku miesiącach można  odczuć wyraźną różnicę. Najogólniej mówiąc Nerki lubią gotowane, ciepłe posiłki, zupy mocy, owies, fasolki, sezam, ryby, naturalne oleje, z których przygotowujemy aromatyczne, domowe posiłki. Więcej o nich w trakcie warsztatów.  Poniżej zaś polecam pastę z fasoli wzmacniającą Nerki 🙂
Planujcie również wiosenne oczyszczanie organizmu, już pod koniec lutego można zacząć działać. Polecam nasz wspólny oczyszczający wyjazd do Świnoujścia 🙂
 
Zapraszam na kursy, które odbywają się na Kołłątaja 23/1 w Szczecinie:

 1) 9.02 piątek – NERKI, CO MOGĘ DLA NICH ZROBIĆ ? – Nerki to miejsce gromadzenia energii życiowej, odpowiadają m.in. za naszą długowieczność, ciepło, ciśnienie, włosy,zęby, kości, libido, odporność. Jak można wspomóc je dietą ? Co je wzmacnia i harmonizuje? Zapraszam na wykład 🙂

piątek; godz. 17:30-19:30; wstęp 60 zł

2) piątek 23.02 Spotkania zielarskie Reginy Łuski zielarki, fitoterapeutki – lepszy lek z łąki niż z apteki,

piątek; godz. 17:30-19:30; wstęp 60 zł

3) sobota 24.02 – ZIMOWY PODSTAWOWY KURS GOTOWANIA – wszystkich rozpoczynających przygodę ze zdrowym gotowaniem zapraszam na podstawowy kurs gotowania według 5 przemian. Podczas zajęć przygotuję potrawy, które wspólnie będziemy degustować. Rozdam również zakwas na chleb i opowiem, jak się za niego zabrać 🙂

sobota 24.02 godz. 9-14, koszt 170 zł 
Na wszystkie zajęcia obowiązują zapisy – ilość miejsc ograniczona 

4) Zapraszamy na WIOSNĘ Z PRZEMIANĄ I DIETĄ ZASADOWĄ W Świnoujściu 15-18.03.2018 

http://grzechotka-dieta.pl/2017/10/wiosna-z-przemiana-i-dieta-zasadowa-w-swinoujsciu-2018/  

Pasta z fasoli  szklankę ugotowanej czerwonej fasoli miksujemy razem z 1 łyżką koncentratu pomidorowego, 3 łyżkami tłoczonego na zimno oleju sezamowego (lub innego naturalnego). Doprawiamy w kolejności do smaku: mieloną kolendrą, kminem rzymskim, słodką papryką, ostrą papryką, wędzoną papryką, solą i natką pietruszki. 

Smacznego 🙂