Układając swój jadłospis staraj się wybierać produkty świeże, naturalne, prawdziwe i hodowane w sposób ekologiczny. Twoje jedzenie powinno być bogate w czystą energię życiową tak niezbędną dla zdrowia fizycznego i psychicznego. Jeżeli jesz pożywienie, które jest pełne życia, sam odczuwasz pełnię. W zdrowej kuchni nie używaj zamrażarek, puszek, konserw, pożywienia sztucznego, z konserwantami, gotowego z torebek i innych nienaturalnych wynalazków. Zasada ta powinna być szczególnie przestrzegana w stosunku do dzieci i osób chorych. Dowiedziono, że żywność z upraw i hodowli biodynamicznych nie tylko posiada najwyższą zawartość składników odżywczych, lecz także ma smak i zapach znacznie lepszy niż ta z upraw i hodowli na skalę przemysłową.
„Od żywności charakteryzującej się wysoką wartością biologiczną oczekuje się, że będzie ona zawierała odpowiednią ilość składników odżywczych przy jak najniższej ilości substancji szkodliwych. Warunki te spełnia właśnie żywność ekologiczna, w której znacznie częściej niż w żywności konwencjonalnej stwierdza się wyższe zawartości takich substancji odżywczych jak witamina C, karotenoidy i związki fenolowe, będące silnymi przeciwutleniaczami. Wyższe zawartości cukrów i suchej masy w ziemiopłodach ekologicznych z jednej strony sprawiają, że surowce te charakteryzują się wyższą jakością technologiczną, a z drugiej strony pozytywnie oddziałują na smak ekologicznych warzyw i owoców. Produkty ekologiczne mają bardziej intensywny, typowy dla danego surowca smak niż produkty konwencjonalne. Dodatkowo ekologiczne surowce roślinne są bardziej bezpieczne dla zdrowia, ponieważ zawierają istotnie mniejsze ilości substancji szkodliwych, którymi są pestycydy i azotany. Ekologiczne surowce pochodzenia zwierzęcego (mleko, mięso, jaja) zawierają istotnie więcej nienasyconych kwasów tłuszczowych o prozdrowotnym działaniu, zwłaszcza najważniejszego składnika, jakim jest sprzężony kwas linolowy CLA. W przypadku mleka stwierdzono także wyższą zawartość witamin -β-karotenu i α-tokoferolu oraz witaminy D. Jaja z produkcji ekologicznej zawierają karotenoidy w większej ilości i o bogatszym składzie niż jaja konwencjonalne” .1

Coraz więcej osób wykazuje się inicjatywą w zdobywaniu takich właśnie produktów. Całe rodziny organizują sobie weekendowe wyjazdy do gospodarstw agroturystycznych, gdzie mogą zaopatrzyć się w ekologiczne warzywa, nabiał, owoce. Na pewno i w Twojej okolicy znajdują się takie miejsca, które warto odkryć. Rozejrzyj się po okolicy !

1 prof. dr hab.Ewa Rembiałkowska Konferencja „Racjonalne Żywienie”, Polskie Towarzystwo Higieniczne, Zarząd Główny w Warszawie. Warszawa, 2014.

Zapraszam na kursy, które odbywają się na Kołłątaja 23/1 w Szczecinie:

1) 26.01 Spotkania zielarskie Reginy Łuski zielarki, fitoterapeutki – lepszy lek z łąki niż z apteki,

Najbliższe spotkanie poświęcimy Gemmoterapii. Gemma czyli paczki roślin. Jest to część fitoterapii wczesnowiosenna, więc już czas się przygotować. Opowiemy, jakie pączki roślin możemy wykorzystać, aby poprawić stan swojego zdrowia wiosną, kiedy rośliny dopiero się budzą do życia. Zrobimy sobie również ciekawy syrop z pączków. Będziemy poznawać smaki herbat z niektórych ziół. Sprawdzimy jak działa krem choinkowy, którego proces produkowania omówiliśmy na poprzednim spotkaniu.

 piątek; godz. 17:30-19:30; wstęp 60 zł

2) 9.02 piątek – Nerki, co mogę dla nich zrobić? – Nerki to miejsce gromadzenia energii życiowej, odpowiadają m.in. za naszą długowieczność, ciepło, ciśnienie, włosy,zęby, kości, libido, odporność. Jak można wspomóc je dietą ? Co je wzmacnia i harmonizuje? Zapraszam na wykład 🙂

UWAGA, zmiana dnia tygodnia, teraz piątek; godz. 17:30-19:30; wstęp 60 zł

Na wszystkie zajęcia obowiązują zapisy – ilość miejsc ograniczona 

szczegóły na stronie:  http://grzechotka-dieta.pl/szkolenia-i-warsztaty/

Rozgrzewający paprykarz warzywny  na oliwie z oliwek lub dobrym olej rzepakowym podsmażany 4 główki  wyciśniętego czosnku i trochę tarowanego imbiru. Następnie dodajemy w kolejności pokrojoną cebulę, tarkowaną marchew, pietruszkę, seler. Gdy warzywa zmiękną dodajemy pokrojoną paprykę i natkę pietruszki lub jarmuż. Całość podduszamy często mieszając. Przyprawiamy mieloną papryką i solą. Idealna jako dodatek do kaszy lub kanapki. 

Smacznego 🙂