Lato z przemianą – refleksje po warsztatach

Dziękujemy wszystkim za wspaniałe wakacyjne warsztaty w Silnej Nowej.

Sylwii za przepyszne jedzenie, Marcinowi za rewelacyjny chleb z pieca i napoje na wieczór pożegnalny 🙂

Kasi za uzdrawiające masaże i oczyszczające tańce – dzięki nim wywołałyśmy burzę 🙂

Irence na kąpiele w Chłopie i łapiące za serce pieśni polsko – ukraińskie 🙂

I wszystkim dziewczynom za niekończące się dyskusje, śmiechy, a także lekcje, które każda z nas z tego pobytu wyciągnęła 🙂

Do zobaczenia już wkrótce na kolejnych warsztatach.

Ania i Blanka

IV OGÓLNOPOLSKI ZLOT ZIELARSKI 15-18 CZERWCA 2017 W CZARNOCINIE NAD ZALEWEM SZCZECIŃSKIM

Ledwo zdążyłam wrócić ze szkolenia w Iławie, gdzie miałam przyjemność edukować Panie w zakresie naturalnego i zdrowego jedzenia, a już za chwilę jadę na wyjątkowe wydarzenie:

IV OGÓLNOPOLSKI ZLOT ZIELARSKI 15-18 CZERWCA 2017 W CZARNOCINIE NAD ZALEWEM SZCZECIŃSKIM.

Program jest tak bogaty, że nie sposób o wszystkim napisać. Zainteresowanych odsyłam na stronę : http://www.herbiness.com/zlot/

Ze swojej strony polecam wykład o energii ziół. Zawsze warto po nie sięgać, gdyż stanowią remedium na wszystkie dolegliwości. Trzeba tylko umieć je znaleźć 🙂 I tego będziemy się tam uczyli. W niedzielę impreza otwarta dla gości z zewnątrz – zapraszam w imieniu swoim i organizatorów. DSC_0016_2

Naturalna kuchnia dla kobiet

Większość z nas wierzy w moc genetyki, w dziedziczenie skłonności do chorób. Rzadko zdajemy sobie sprawę z tego, że jeśli żyjemy z pełną świadomością, budujemy zdrowe relacje, czujemy się dobrze same ze sobą, to nasze życiorysy będą tylko naszą historią. Ważne, by rozumieć procesy zachodzące w ciele, nieustanne zmiany, które w nim następują. Można wówczas korygować reakcje organizmu poprzez świadome gotowanie, dobór ziół czy suplementów. Podstawą jest dojście do przyczyny problemu, a tu najczęściej pojawiają się kwestie trawienne. Dieta kobiet różni się w zależności od tego, na jakim etapie się ona znajduje. Mając właściwą wiedzę, łagodniej przechodzi się przez poszczególne lata życia. 
Zapraszam Na Kołłątaja 23/1 na kurs:
 22.05.2017 (poniedziałek) Naturalna kuchnia dla kobiet, godz. 18-20; wykład połączony z degustacją – 60 zł, obowiązują wcześniejsze zapisy
27.05.2017 (sobota) Ostatni przed wakacjami!  Podstawowy kurs gotowania, godz.9-14, 170 zł 
 
Wiosenna zupa pokrzywowa: 
Na dnie garnka rozpuszczamy masło klarowane i dodajemy posiekaną dużą cebulę, 1 pora, i 4 ząbki czosnku. Lekko smażymy i dodajemy 4 pokrojone ziemniaki, 2 marchewki, pietruszkę, trochę korzenia selera i całość zalewamy wrzącą wodą. Doprawiamy liśćmi lubczyku, pieprzem, gałką muszkatołową i solą. Gdy warzywa zmiękną dodajemy 3 garście posiekanej młodej pokrzywy i do wyboru natki pietruszki, kopru. Gotujemy jeszcze przez 5 minut. Można podać zupę z dodatkiem śmietany
 Smacznego 🙂
Zostały ostatnie wolne miejsca na energetyczne  LATO Z PRZEMIANĄ 26.06 – 2.07.2017

Wszystkim dorosłym proponuję spędzenie wspólnego czasu wypełnionego smacznym i zdrowym jedzeniem, teoretycznymi i praktycznymi zajęciami z zakresu dietetyki, ziołolecznictwa, jogi, masażu, metody dwupunktowej, malowania intuicyjnego i wielu innych atrakcji.

Wypoczywać (czynnie 🙂 ) będziemy w przeuroczym miejscu w środku lasu nad jeziorem: gospodarstwo agroturystyczne w Pszczewskim Parku Krajobrazowym – DOM POD LIPĄ  www.dompodlipa.pl 

Dieta bezglutenowa, bezmleczna i bezcukrowa

Bardzo często promuje się diety, które nie zawierają glutenu, cukru i nabiału. Ma to na celu regenerację śluzówki przewodu pokarmowego. Przeciętnie jej regeneracja trwa ok. 3 miesiące, u osób bardzo wrażliwych nawet 3 lata. Efekty, które możemy uzyskać to m.in. likwidacja objawów złego trawienia, poprawa parametrów morfologi krwi, likwidacja stanów zapalnych, wzrost odporności, normalizacja wagi. Czy jednak warto zawsze trzymać się diety eliminacyjnej, czy też nie dla wszystkich jest ona korzystna? Kto powinien poddać się jej ograniczeniom, a kto może pozwolić sobie na odstępstwa,
zapraszam Na Kołłątaja 23/1 na kurs:
 24.04.2017 (poniedziałek) Dieta bezglutenowa, bezcukrowa i bezmleczna – czy jest potrzebna?, godz. 18-20; wykład połączony z degustacją – 60 zł, obowiązują wcześniejsze zapisy
– 27.05.2017 (sobota) Ostatni przed wakacjami!  Podstawowy kurs gotowania, godz.9-14, 170 zł
 
Pyszny pasztet jaglany: 
3/4 szklanki suchej kaszy jaglanej,1 szklanka zmielonych orzechów laskowych lub pestek dyni, masło klarowane lub oliwa z oliwek, po 2 marchewki i pietruszki, 1 por, tylko biała część, 2 laski selera naciowego, 2 posiekane ząbki czosnku, 3 łyżki sosu sojowego, po 2 liście laurowe i ziela angielskie, majeranek, lubczyk, tymianek, gałka muszkatołowa, pieprz, sól
Pokrojonego pora poddusić z liśćmi laur. i zielem ang. Gdy zmięknie wyjąć przyprawy i dodać startą marchew, pietruszkę, czosnek i pokrojony seler. Dusić ok. 15 minut, następnie połączyć z ugotowaną kaszą jaglaną, zmielić i przyprawić. Piec 40 min. w 200 st.C.
 Smacznego 🙂
Zainteresowanych wakacjami zapraszam na LATO Z PRZEMIANĄ 26.06 – 2.07.2017

 

WIOSENNE OCZYSZCZANIE WĄTROBY

Wiosną wątroba wymaga wsparcia. Jest ona największym gruczołem w naszym ciele, identyfikuje wszystkie związki dostające się do organizmu. Rocznie potrafi zneutralizować nawet 4 kg różnych sztucznych substancji. Dodatkowo wytwarza składniki krwi warunkujące metabolizm i odporność oraz enzymy niezbędne w trawieniu. Według medycyny chińskiej powiązana jest z oczami, paznokciami, ścięgnami, menstruacją, emocjami. Pocieszające jest to, że bardzo szybko się regeneruje. Wystarczy zaproponować jej sporo odświeżających wiosennych pokarmów, zabrać to, co niepotrzebnie obciąża, popić wątrobowymi ziołami i gotowe 🙂 W najbliższy poniedziałek opowiem, jak się za nią zabrać.

Zapraszam Na Kołłątaja 23/1 na kurs:

– 3.04.2017 (poniedziałek) Oczyszczanie i wzmacnianie wątroby, godz. 18-20; wykład połączony z degustacją – 60 zł, obowiązują wcześniejsze zapisy

Życzę również smacznych Świąt Wielkanocnych i polecam pyszne ciasto pomarańczowe: 

2 dojrzałe ekologiczne pomarańcze gotujemy w całości przez 1 godzinę na wolnym ogniu; Gdy ostygną miksujemy je całe ze skórką na papkę; Mieszamy masę pomarańczową z 3 jajkami, 170 g ksylitolu, 300 g zmielonymi obranymi migdałami i 1 łyżeczką proszku do pieczenia; całość wykładamy na posmarowaną masłem formę i wstawiamy do nagrzanego piekarnika (170 st) na godzinę.

Smacznego 🙂

Zapraszam też do zabawy z Głosem Szczecińskim – głosowanie na najlepszego dietetyka 🙂 Dziękuję, że zgłosili Państwo moją kandydaturę 🙂

http://www.gs24.pl/plebiscyty/hipokrates/a/hipokrates-2017-najpopularniejszy-dietetyk-formularz-zgloszeniowy,11910262/

Z myślą o wakacjach :)

Mam nadzieję, że wszyscy czujemy już wiosnę, robimy wewnątrz porządki po zimie i nieśmiało spoglądamy ku wakacjom. Na letnią figurę pracujemy od wiosny, która jest najlepszą porą na gruntowne oczyszczanie. Warto zorganizować sobie sok z brzozy (tak, by nie niszczyć drzewa), posadzić rzeżuchę, kiełki, a także regularnie pić świeże soki. Soki najlepiej stosować pomiędzy śniadaniem, a obiadem. Można je pić do 3 godzin od wyciśnięcia, sok z buraka nawet powinien odstać co najmniej godzinę. Powinno się je rozcieńczyć wodą (10%) i pić powoli, mieszając je ze śliną, gdyż trawienie rozpoczyna się w jamie ustnej.

Do wyciskania soków polecam wyciskarki, które pozwalają zachować więcej enzymów i witamin. Polecam dobrą stronę: www.terapiasokami.pl

Pasta orkiszowa na wiosenną wątrobę: 

Gotujemy 1 szklankę ziaren orkiszu do miękkości. Miksujemy lub mielimy je dodając koncentrat pomidorowy 2 łyżeczki, dużo  kminku i majeranku, oliwę z oliwek, dużo wyciśniętego czosnku, pieprz, sól,  ewentualnie wodę, aby była konsystencja pasty i natkę  pietruszki.

Smacznego 🙂

Zapraszam również na wspólny wypoczynek wakacyjny, informacje w poście poniżej 🙂

LATO Z PRZEMIANĄ 26.06 – 2.07 2017 – WARSZTATY WYJAZDOWE

Serdecznie zapraszamy wszystkich dorosłych na spędzenie wspólnego czasu wypełnionego smacznym i zdrowym jedzeniem, teoretycznymi i praktycznymi zajęciami z zakresu dietetyki, jogi, masażu, malowania intuicyjnego, zachęceniem do zapoznania się z metodą dwupunktową dzięki której możemy kreować swoją rzeczywistość.

Wypoczywać (czynnie 🙂 ) będziemy w przeuroczym miejscu w środku lasu nad jeziorem: gospodarstwo agroturystyczne w Pszczewskim Parku Krajobrazowym – DOM POD LIPĄ www.dompodlipa.pldom pod lipą

Zajęcia poprowadzą:

Anna Grzechowiak – dietetyk, stosująca dietetykę leczniczą wg tradycyjnej medycyny chińskiej oraz terapię ziołami

Blanka Büttner – dyplomowany nauczyciel jogi, masażystka, absolwentka warsztatów

Vedic Art I i II stopnia, Metody Dwupunktowej I, II i III stopnia

Termin: 26 czerwiec (poniedziałek od obiadu) – 2 lipca (niedziela do śniadania)

Cena :

1390 zł – dorośli

990 zł – osoba towarzysząca

W cenie : nocleg, przepyszne wyżywienie wegetariańskie, zajęcia praktyczne i teoretyczne 3 x dziennie, joga, joga twarzy, wykłady m.in. z odżywiania według 5 przemian, nauka ziołolecznictwa w plenerze, ognisko. Materiały dydaktyczne i plastyczne także wliczone w cenę.

Możliwość skorzystania za dodatkową odpłatą z masaży polinezyjskich, klasycznych masażystki Katarzyny Pakalnickiej-Prychitko www.kiaora.szczecin.pl

Uwaga!

Ilość miejsc ograniczona , decyduje kolejność zgłoszeń i wpłata zadatku w wysokości 600 zł do dnia 30.04. Nr konta znajduje się w zakładce kontakt.

Informacje i zapisy:

Anna Grzechowiak tel. 880 496 172 grzechotka2@gmail.com 

Blanka Büttner babajoga@o2.pl tel. 576 649 628

Serdecznie zapraszamy !

Wiosenne oczyszczanie organizmu

Z przyjemnością ogłaszam właściwy moment na rozpoczęcie diety warzywno-owocowej. Wiosna jest czasem na wszystkie kuracje sprzątające nasze ciało po zimie.  Oczyszczanie wiosenne pozwala na szybką utratę wagi, ale ma też skutki lecznicze przy wielu chorobach. Organizm przechodzi na odżywianie wewnętrzne i pozbywa się w kolejności wszystkiego, co go obciąża – zapasy, złogi, patologiczne twory, komórki zwyrodniałe i chore – i co zaburza jego normalne funkcjonowanie. Likwiduje konsumpcyjny styl życia (obżarstwo) i pozwala jeść umiarkowanie. Nazywany jest operacją bez skalpela, ponieważ zapobiega przedwczesnemu starzeniu się i odmładza skórę. Regularnie przeprowadzany w okresie wiosennym pozwala na utrzymanie dobrej kondycji psychofizycznej i lepsze samopoczucie przez cały rok.  Ważne, by wiosenną dietę przeprowadzić w sposób prawidłowy, przechodząc przez jej trzy etapy. Pozwoli to długo cieszyć się jej rezultatami. Pamiętajmy, lepiej zapobiegać, niż leczyć 🙂
Zainteresowanych tym tematem zapraszam  Na Kołłątaja 23/1 na wykład, który odbędzie się w dwóch terminach do wyboru:
– 6.03.2017 – już brak miejsc –  lub 20.03(poniedziałek)  – drugi termin; Wiosenne oczyszczanie organizmugodz. 18-20; wykład połączony z degustacją – 60 zł, obowiązują wcześniejsze zapisy
Wiosenna kiszonka: 

Kiszonki zawierają kwasy- bakterie kwasu mlekowego, które z łatwością zasiedlą jelita, gdyż warzywa te zawierają dużo inuliny, pożywki dla tych bakterii. 

1/3 główki poszatkowanej kapusty, 2-3 marchwie, 2 korzenie pietruszki, 1 seler może być trochę naciowego, 2 jabłka
Wszystkie warzywa potartkować na jarzynowej tartce, wymieszać razem z kapustą; dodać 2 czubate łyżeczki soli morskiej lub himalajskiej; warzywa przetrzeć z solą,aby puściły sok. Pokroić główkę czosnku, wsypać na warzywa, przełożyć do szklanego lub glinianego słoja i zalać 2 litrami wody przegotowanej. Wymieszać drewnianą łyżką i zostawić do skwaszenia.
Kwasi się 2-3 dni w zależności od temperatury w pomieszczeniu, kwas trzymać w lodówce, warzywa można zjeść 🙂
Pić przed każdym posiłkiem jeśli jest taka możliwość na 15 min., jeśli nie to rano po pół szklanki lub więcej w zależności do potrzeb, większa ilość może przeczyszczać, 

 Smacznego 🙂
Polecam również:
25.03.2017(sobota)  Podstawowy kurs gotowania, godz.9-14; wykład połączony z pokazem gotowania i degustacją – 170 zł,
Wszystkich początkujących w zdrowej kuchni zapraszam na zimowy podstawowy kurs gotowania, który umożliwi samodzielne wprowadzanie w życie naturalnych zasad gotowania. Już po 2 tygodniach Twoje ciało poczuje wyraźną różnicę w samopoczuciu i uzyska możliwość w dojściu do równowagi.
Na wszystkie zajęcia obowiązują wcześniejsze zapisy. 
Zapraszam !

Nie daj się zjeść grzybom candida

Podstawą dobrego zdrowia jest sprawne trawienie. Pracujemy nad tym poprzez dopasowanie się dietą do pór roku oraz naszej kondycji. Nie zawsze to, co powszechnie „zdrowe”, jest wskazane dla naszego ciała. Ważne jest to, aby potrawy, które zjadamy, były w jak największym stopniu strawne. Służy temu używanie naturalnych przypraw oraz korzystanie z obróbki termicznej. Im więcej gotowanych, duszonych czy pieczonych dań zjadamy o tej porze roku, tym lepiej dla naszego trawienia. Żołądek ma po prostu mniej pracy, a całe ciało się rozgrzewa. Trawienie może się odbywać tylko przy ogrzanym układzie pokarmowym. W zimnym brzuchu nic pozytywnego się nie dzieje. Następuje wówczas fermentacja i namnażanie niekorzystnej mikroflory bakteryjnej, co doprowadza do rozwoju grzybicy. Chcąc tego uniknąć korzystajmy zimą z ciepłych posiłków 🙂
Zimowa czerwona kapusta: Kapustę obieram z zewnętrznych liści i drobno szatkuję wycinając głąba.  Cebule obieram, kroję w drobną kostkę razem z czosnkiem i podsmażam na 4 łyżkach oleju.  Do garnka wrzucam kapustę, dodaję cebulę, czosnek, wodę i starte na tarce razem ze skórką jabłka oraz miód. Solę, doprawiam pieprzem i duszę pod przykryciem około 30-40 minut. Pod koniec gotowania dolewam ocet jabłkowy i sól.
 Smacznego 🙂
Zapraszam Na Kołłątaja 23/1 na kurs:
– 6.02.2017 (poniedziałek) Nie daj się zjeść grzybom candida, godz. 18-20; wykład połączony z degustacją – 60 zł, obowiązują wcześniejsze zapisy

Czujesz, że coś niszczy Twoje zdrowie? Cierpisz z powodu braku energii i zmęczenia? Wmawiają Ci, że wymyślasz nieustannie nowe choroby? Masz problemy z trawieniem, skórą, depresją? 

Być może przyczyną jest drożdżyca lub grzybica, czyli kandydoza!

Dzięki odpowiednio dobranej diecie możesz oczyścić organizm z grzybicy. Zaproponuję zmianę diety i nawyków żywieniowych.

Zapraszam !

Czy antybiotyków można uniknąć ?

Często przychodzą do mnie na konsultacje osoby po poradę żywieniową dla swoich dzieci. Najczęściej powodem jest słaba odporność, nadwaga, brak apetytu czy alergia. Okazuje się wówczas, że należy zmienić nawyki żywieniowe całej rodziny, gdyż problem tkwi w podejściu do jedzenia wszystkich domowników, szczególnie tych odpowiedzialnych za zakupy i przygotowywanie posiłków. Nie można rozdzielać kuchni na dwie: dla dziecka i pozostałych osób. Oczywiście istnieją różnice dotyczące np. kwestii przypraw czy napojów, ale baza jest jedna. Nie uciekniemy od gotowania. Kanapka nie może zastąpić ciepłego posiłku. Dawniej kuchnia stanowiła serce domu, tam toczyło się życie. Oczywiście, nie musimy spędzać w niej całych dni, ale przy odrobinie wiedzy możemy zapewnić rodzinie naturalne, zdrowe i szybkie posiłki.  Tylko wtedy mamy szanse na to, że dziecko pójdzie w dorosłe życie z mocno utrwalonymi nawykami żywieniowymi, które z kolei przekaże swoim dzieciom. 
Życzę Państwu Zdrowia w Nowym Roku 🙂
Rozgrzewający kapuśniak:  2 ząbki czosnku posiekane, 1/2 papryczki chilli bez pestek posiekanej, 2 łyżeczki nasion kminu rzymskiego, 2 ziemniaki pokrojone w kostkę, 400 g kapusty poszatkowanej, 400 g krojonych pomidorów (puszka), 2 l bulionu warzywnego, sól, pieprz, świeża natka
W garnku podsmażyć przez 2-3 minuty czosnek, chilli i ziarna kuminu. Dodać ziemniaki i kapustę, wymieszać i dusić 15 minut. Dolać pomidory i bulion i gotować 30 minut, aż ziemniaki się ugotują, a kapusta zmięknie. Doprawić solą i pieprzem do smaku. Smacznego 🙂
W styczniu zapraszam Na Kołłątaja na kursy:
16.01.2017 (poniedziałek) Zdrowa kuchnia dla dzieci godz. 18-20; wykład połączony z degustacją – 60 zł,
Rodzice nieświadomie popełniają dużo błędów w karmieniu swoich pociech,  co jest mitem, a co prawdą w żywieniu dzieci, czym karmić niejadka i alergika, jak dieta wpływa na zdrowie dzieci i czy antybiotyków można uniknąć? 
 
21.01.2017(sobota)  Podstawowy kurs gotowania, godz.9-14; wykład połączony z pokazem gotowania i degustacją – 170 zł,
Wszystkich początkujących w zdrowej kuchni zapraszam na zimowy podstawowy kurs gotowania, który umożliwi samodzielne wprowadzanie w życie naturalnych zasad gotowania. Już po 2 tygodniach Twoje ciało poczuje wyraźną różnicę w samopoczuciu i uzyska możliwość w dojściu do równowagi.
Na wszystkie zajęcia obowiązują wcześniejsze zapisy.