Menu na ten tydzień (08 – 12 sierpień) – catering dietetyczny Szczecin

Poniżej przedstawiam jadłospis w wersji podstawowej na najbliższy tydzień.

Różni się on u osób ze specjalistycznie dobraną dietą.

Opis naszego cateringu dietetycznego znajduje się tu. 

Poniedziałek

Obiad

PIECZARKI ZAPIEKANE Z SOCZEWICĄ I POMIDORAMI PODAWANE Z JOGURTEM I KOLENDRĄ

Poobiednik

WEGAŃSKIE PTASIE MLECZKO

Kolacja

ZUPA POMIDOROWA

Śniadanie

KOKOSOWO- BORÓWKOWA KUKURYDZIANKA

Wtorek

więcej »

WAKACYJNA PRZYGODA VIII EDYCJA – 30.07 – 6.08.2016

Serdecznie zapraszamy wszystkich dorosłych z dziećmi na spędzenie wspólnego, wakacyjnego tygodnia, wypełnionego smacznym i zdrowym jedzeniem, teoretycznymi i praktycznymi zajęciami z zakresu dietetyki, jogi, masażu, metody dwupunktowej, malowania intuicyjnego i wielu innych atrakcji.

Podczas zajęć dla dorosłych zapewniamy opiekę dla dzieci od 4 r ż .

Wypoczywać (czynnie :) ) będziemy w przeuroczym miejscu na jeziorem Wisola www.wisola.pl

Zajęcia poprowadzą:

Anna Grzechowiak – dietetyk, stosująca dietetykę leczniczą wg tradycyjnej medycyny chińskiej, właścicielka Restauracji 5 Smaków w Szczecinie

Blanka Büttner – dyplomowany nauczyciel jogi, masażystka, absolwentka warsztatów

Vedic Art I i II stopnia, Metody Dwupunktowej I, II i III stopnia, malowania intuicyjnego z przestrzeni serca

Termin: 30 lipiec (sobota) – 6 sierpnia ( sobota )

Cena :

1470 zł – dorośli

1110 zł – osoba towarzysząca

920 zł – dziecko

Dla stałych uczestników 5 % zniżki.

W cenie : nocleg, wyżywienie wegetariańskie, zajęcia dla dorosłych, materiały dydaktyczne i plastyczne, opieka dla dzieci.

Uwaga!

Ilość miejsc ograniczona , decyduje kolejność zgłoszeń i wpłata zaliczki w wysokości 300 zł do dnia 14.06. Nr konta wysyłamy po wpisaniu na listę uczestników.

Informacje i zapisy:

Anna Grzechowiak www.grzechotka-dieta.pl tel. 880 496 172

Blanka Büttner babajoga@o2.pl tel. 601 796 908

Serdecznie zapraszamy !

Dietetyka w 5 Smakach – Pokonaj alergię

Alergia jest to nadmierna reakcja organizmu na bodźce zewnętrzne i wewnętrzne. Nie jest istotne, czy mamy alergię wziewną , czy pokarmową, ponieważ najczęstszą jej przyczyną są błędy dietetyczne. Powodem alergii nie są pyłki, promienie słoneczne i produkty zawierające alergeny, tylko pożywienie o nieodpowiedniej naturze. Wszelkie objawy alergii, czyli kaszel, katar, swędzenie oczu, wysypka świadczą o osłabieniu organizmu. Leki przeciwalergiczne usuwają jedynie objawy alergii, a nie jej przyczyny. Bez usunięcia przyczyn choroba będzie postępować i jako dalszy jej etap mogą pojawić się inne dolegliwości, jak astma, żółtaczka, choroby nerek, cukrzyca, nadciśnienie, wrzody, otyłość, dolegliwości sercowe. Silny organizm jest zawsze bardziej odporny na  zanieczyszczony środowisko. Słaby, źle odżywiony wysyła sygnały chorobowe, czyli objawy alergiczne wskazujące na zakłócenie równowagi organizmu.

Zapraszam na kolejne spotkanie z cyklu Dietetyka w 5 Smakach. Temat: Pokonaj alergię  – przyczyny alergii, dieta podstawowym lekiem na alergię, program wyjścia z alergii.

Zainteresowanych zapraszam na wykład połączony z degustacją 18.05 (środa) o 19:00;wstęp 30 zł, miejsce: ul.Śląska 9 -Restauracja 5 Smaków. 

Zapraszam też na Kołłątaja na PODSTAWOWY KURS GOTOWANIA WEDŁUG 5 PRZEMIAN – termin 4 czerwiec, sobota godzina 9-14. 

WIOSENNE OCZYSZCZANIE

Oczyszczanie wiosenne pozwala na szybką utratę wagi, ale ma też skutki lecznicze przy wielu chorobach. Organizm przechodzi na odżywianie wewnętrzne i pozbywa się w kolejności wszystkiego, co go obciąża – zapasy, złogi, patologiczne twory, komórki zwyrodniałe i chore – i co zaburza jego normalne funkcjonowanie. Likwiduje konsumpcyjny styl życia (obżarstwo) i pozwala jeść umiarkowanie. Nazywany jest operacją bez skalpela, ponieważ zapobiega przedwczesnemu starzeniu się i odmładza skórę. Regularnie przeprowadzany w okresie wiosennym pozwala na utrzymanie dobrej kondycji psychofizycznej i lepsze samopoczucie przez cały rok.Zapraszam w środę 2 marca 19:00 na wykład połączony z degustacją na temat WIOSENNEGO OCZYSZCZANIA ORGANIZMU. 

miejsce: RESTAURACJA 5 SMAKÓW  na ul. Śląskiej 9.

wstęp 30 zł.

Na wiosnę polecam herbatkę ziołową usuwającą nadmiar śluzu, łagodzącą stany zapalne przewodu pokarmowego, uspokajającą wątrobę i zmniejszającą głód w pierwszych dniach oczyszczania: 2 części korzenia mniszka, 1 cz. kopru    włoskiego, 1 cz. siemienia lnianego, 1 cz. kozieradki, ½ cz. korzenia lukrecji. Zioła mieszamy i 1 łyżkę mieszanki gotujemy 5 minut pod przykryciem na małym ogniu. Popijamy pomiędzy posiłkami.

Zapraszam też na CZWARTĄ EDYCJĘ  rozszerzonego kursu DIETETYKI WEDŁUG MEDYCYNY CHIŃSKIEJ.

 Kurs obejmuje 7 dwugodzinnych piątkowych spotkań. Adresowany jest do osób, które chcą więcej wiedzieć o jedzeniu i swoim organizmie . Pierwsze zajęcia 18 marca.

Polecam też PODSTAWOWY KURS GOTOWANIA - 12 marzec (SOBOTA) GODZ. 9-14

szczegóły: http://grzechotka-dieta.pl/szkolenia-i-warsztaty/

WIELKANOCNE PYSZNOŚCI OD 5 SMAKÓW Szczecin

        Zapraszamy Państwa do skorzystania z naszych potraw wielkanocnych na zamówienie.

Większość z nich przygotowujemy również  w wersji bezglutenowej i wegańskiej.

Zamówienia przyjmujemy do środy 23 marca.jajka wielkanocne

Odbiór w piątek od godz 15 do 19

w Restauracji 5 Smaków ul. Śląska 9

DANIA

  1. Galaretka warzywna na agarze z jajkiem lub sejtanem lub tofu 15 zł/ opakowanie (250 g)
  2. Sałatka jarzynowa z majonezem grochowym lub klasycznym 12 zł/ opakowanie (250g)
  3. Żurek z tofu wędzonym 8 zł/500 ml
  4. Pasztet z soczewicy i pieczarek 10 zł/ foremka
  5. Kokiety bezglutenowe z kapustą i grzybami 8 zł/ sztuka

NA SŁODKO

  1. Jabłecznik bezglutenowy 1 kg 40zł 2 kg 70zł

  2. sernik kajmakowy tradycyjny 1kg 50zł duży 2kg 90zł

  3. sernik wegański jaglano – kokosowy 1kg 60zł a 2 kg 90zł

  1. Babka piaskowa wegańska pieczona 1kg za 40zł 2kg 70zł

 

ZIMOWE KULINARNE WIEŚCI

Zima skłania do poszukiwania wewnętrznego ciepła i gromadzenia energii. Ciepłe, gęste zupy, pełne zboża i podprażone orzechy to dobre propozycje na zimne dni. Jemy więcej posiłków dłużej gotowanych. W większych ilościach spożywamy różne odmiany roślin strączkowych, a w szczególności drobne fasole, jak azuki, mung, czarna, soczewice. Zboża nadal stanowią znaczną część naszej diety, z naciskiem na jęczmień, kaszę jaglaną i ryż naturalny. Regularne stosujemy wodorosty morskie jako dodatek do potraw, np. wakame do zup, kombu do fasolek. Dobrymi połączeniami są potrawy w składzie: fasola + seler + kasza jęczmienna; kukurydza + ryż + fasola; por + bób. Spożywanie małych ilości solonych, sfermentowanych kiszonek zapewnia niezbędną ilość witaminy C oraz bakterii fermentacyjnych. Polecane jest również regularne jedzenie białej rzodkwi daikon, którą można jadać surową, kiszoną lub gotowaną. Surowa pozwala łatwiej trawić dania smażone, zaś ugotowana odśluzowuje organizm i usuwa z niego toksyny. Jako dodatek do potraw bardzo smaczna i wzmacniająca nerki jest przyprawa z sezamu i soli gomasio. Idealnym daniem jest potrawa, którą podaję za stroną dyniowazagroda.pl :

Kasza jęczmienna z duszonym porem, koprem włoskim i włoskimi orzechami; Składniki: 1 szklanka kaszy jęczmiennej ( średniej); 2,5 szklanki wody ( bulionu); mała czerwona cebula; por; koper włoski, nasiona kopru włoskiego; orzechy włoskie; natka pietruszki; sól.

Kaszę uprażyć. W innym garnku poddusić na oleju pokrojoną w kostkę cebulę. Dodać uprażoną kaszę. przemieszać, dodać wodę lub bulion, osolić i gotować pod przykryciem do miękkości. Potem pokrojony w plasterki por i koper włoski poddusić na oleju, dodać orzechy włoskie i ugotowaną kaszę jęczmienną. Posypać natką pietruszki. Można doprawić zmielonymi nasionami kopru włoskiego;            

 Smacznego :)

Nowy rok to postanowienia dotyczące zdrowia, wyglądu i stylu życia.  Jest to idealny termin do wprowadzenia trwałych zmian. Jaką dietę wybrać, co mi służy, jak dojść do właściwej wagi, co jest zdrowe? Zapraszam na wykład połączony z degustacją – JAK NAJLEPIEJ WPROWADZIĆ ZMIANY JEDZENIOWE –  20.01 (środa) o 19:00; wstęp 30 zł, miejsce: ul.Śląska 9 – Restauracja 5 Smaków. 

Zapraszam też na Kołłątaja na podstawowy ZIMOWY KURS GOTOWANIA - 16.01 (SOBOTA) GODZ. 9-14

szczegóły: http://grzechotka-dieta.pl/szkolenia-i-warsztaty/

Jak zdrowo przetrwać święta?

Atmosferę grudnia wyznaczają przygotowania świąteczne. Tradycja obfitego świątecznego stołu była uzasadniona tym, że na co dzień jadało się skromnie, mięso pojawiało się z rzadka, podstawą pożywienia były potrawy z kasz, ziemniaków i kiszonek. Z tłuszczem też nie przesadzano, gdyż jego zapasów musiało wystarczyć do Wielkanocy. Szaleństwo świąteczne mocno obciąża układ pokarmowy. Można tego uniknąć poprzez stosowanie środków zapobiegawczych. M.in.:
Na tydzień przed świętami, aż do początku stycznia  przyjmujemy nalewkę z dziurawca. Do tradycyjnych galaret zamiast spirytusowego octu używamy spożywczego kwasu mlekowego z ziołami. Barszcz przygotowujemy z kiszonych buraków lub zakwaszamy wodą z ogórków kiszonych. Słodkości jadamy w odstępie od głównych posiłków i najlepiej z gorzkimi napojami (czarna kawa, herbata). Popijamy kompot z suszu z korzennymi przyprawami. Staramy się unikać pieczywa.  Po świętach warto zaś pogustować w jarskiej diecie opartej o  kaszę jaglaną, kiszoną kapustę i herbaty ziołowe. 
Życzę Państwu smacznych i zdrowych Świąt Bożego Narodzenia

PYSZNE BOŻE NARODZENIE OD 5 SMAKÓW Szczecin

Zbieramy zamówienia na potrawy wigilijne

Zamówienia przyjmujemy do niedzieli 20 grudnia.

Odbiór w środę 23 grudnia w Restauracji 5 SMAKÓWwigilia

DANIA

Bigos z wędzonym tofu 22 zł/ 500g
Sałatka jarzynowa z majonezem wegańskim 10 zł/ opakowanie (250g)
Barszcz czerwony czysty 9 zł/500 ml
Pasztet z soczewicy i pieczarek 10 zł/ foremka ok 250-300g
Kokiety bezglutenowe z kapustą i grzybami 8 zł/ sztuka
Pierogi z kapustą i grzybami 4 zł / 100g
Uszka z grzybami 8 sztuk 5,80 zł /100g

Galareta warzywna na agarze 15zł/250g

NA SŁODKO
(Dostępne w dwóch wersjach mała foremka 49 zł/ok 1 kg; duża 89 zł/ ok 2kg)
SERNIK TRADYCYJNY
PIERNIK MARCHEWKOWY
MAKOWIEC CZEKOLADOWY
SERNIK JAGLANO- CZEKOLADOWY WEGAŃSKI
(mała foremka 69 zł/ok 1 kg; duża 99 zł/ ok 2kg)

Topinambur i wykład w 5 Smakach

Topinambur – zwany inaczej słonecznikiem bulwiastym, to lecznicza roślina, którą jesienią można spotkać w sprzedaży. Na jej podziemnych łodygach znajdują się jadalne bulwy. Mają one zastosowanie w leczeniu cukrzycy (każda bulwa zawiera ok. 17% inuliny), nadciśnienia, wrzodów żołądka, anemii, dolegliwości skórnych. Topinambur można spożywać w wielu postaciach. Obecnie w ofercie można spotkać nie tylko świeże bulwy topinambura, ale również soki, chipsy, topinambur liofilizowany i topinambur kiszony. Inulina odznacza się dużą odpornością na obróbkę termiczną, można więc bulwy gotować, piec i smażyć. Na jesienne wieczory polecam  kremową zupę z topinamburu:

Składniki: ¾ kg topinamburu, ½ selera, 1 pietruszka, oliwa z oliwek, kurkuma, suszony lubczyk, suszona natka pietruszki, mielona kolendra, słodka papryka, sól morska, pieprz, liść laurowy.

Obieramy topinambur i zanurzamy w zakwaszonej cytryną wodzie na kilka minut. Obieramy seler i pietruszkę , kroimy na talarki. Rozgrzewamy w garnku kilka łyżek wody – kiedy się zagotuje dodać 2 łyżki oliwy. Wrzucamy ½ łyżeczki kurkumy, mieszamy i podgrzewamy do 1 min. Następnie dodajemy pokrojone warzywa (dusić na małym ogniu). W międzyczasie kroimy topinambur. Dusimy wszystko kilka minut, następnie zalewamy dwoma litrami wrzątku i przyprawiamy. Gotować na małym ogniu pod przykryciem przez ok. 40 min. Zupę zmiksujemy, wcześniej wyjmując liść laurowy. Podawać z prażonymi pestkami dyni.

Zapraszam na kolejne spotkanie z cyklu Dietetyka w 5 Smakach. Temat wykładu:  CHOROBY CYWILIZACYJNE, JAK Z NIMI WYGRAĆ ? – antychorobowe diety i pokarmy, naturalne programy żywienia, wzmacnianie mechanizmów obronnych organizmu.

Zainteresowanych zapraszam na wykład połączony z degustacją 25.11(środa) o 19:00;wstęp 30 zł, miejsce: ul.Śląska 9 -Restauracja 5 Smaków. 

Dietetyka z 1936 roku

Otrzymałam książę: Dietetyka praktyczna z 1936 roku. Potwierdza ona, iż wiedza o naturalnym, sezonowym i lokalnym jedzeniu była dawniej w powszechnym użyciu. Cytuję: ” Kuchnia narodowa, wytwór warunków przyrodniczych i kulturalnych każdego kraju, wyciskać musi swe piętno w programach dietetycznych. Gdy południe Europy jada tylko na oliwie, północna Europa i zachodnia używa smalcu i masła.”

 Jest to zgodne z energią pożywienia, którą dopasowujemy do warunków, które mamy w miejscu zamieszania. Do tej wiedzy musimy powrócić. 

Dziś przepis z 1936 roku: Jarmuż z pomidorami 

200 g jarmużu sparzyć, odcedzić i posiekać. Dodać mąkę rozprowadzaną z masłem i wodą. Następnie 200 g powideł pomidorowych podduszonych z siekaną cebulką i masłem. Smacznego :)

Są jeszcze miejsca na warsztaty:

- podstawowy JESIENNY KURS GOTOWANIA - 24.10 (SOBOTA) GODZ. 9-14

ROZSZERZONEGO KURSU DIETETYKI TERAPEUTYCZNEJ, pierwsze z siedmiu spotkań 23.10 (piątek) o godzinie 17:30 – 19:30.

szczegóły: http://grzechotka-dieta.pl/szkolenia-i-warsztaty/