LISTOPADOWE WARSZTATY

Katar, kaszel, zatoki, gorączka, bóle mięśni i głowy – klasyczne symptomy infekcji jesiennych. Tak jednak być nie musi ! Sami pracujemy na naszą odporność i tylko my za nią odpowiadamy. Aby doszło do infekcji  patogen z zewnątrz musi dostać się na podatny grunt. Ma do przejścia wiele barier i powinien być jak najszybciej  zneutralizowany przez nasz układ odpornościowy. Każda wcześniejsza infekcja, którą ciało zwalczyło w sposób naturalny, to awans odporności w górę. W trakcie choroby unikamy pokarmów, które produkują flegmę (katar, śluz): cukru, nabiału, glutenu, cytrusów, soków owocowych, produktów konserwowanych chemicznie, czyli nie (!!!) herbatka z cytryną, aktimel, jogurt, mleko z miodem, sałatka grecka, bułeczka z żółtym serem, soczek pomarańczowy, multiwitamina, mleczna kanapka, itp. Chcąc zatrzymać wyciek flegmy musimy sięgnąć do źródła i jej nie produkować ! W takiej sytuacji koniecznie minimum trzy gotowane posiłki w oparciu o ziarna, sezonowe warzywa, strączki, ryby, naturalne przyprawy, kiszonki warzywne, herbaty ziołowe. Rano woda z octem ziołowym, potem kasza z gotowanymi owocami lub warzywami, herbatka z pokrzywy, krwawnika, lipy, róży i bzu czarnego, potem kanapka z chleba na zakwasie z masłem, pasztetem z soczewicy i kiszoną rzodkiewką, na obiad zapiekanka z brązowego ryżu i dyni, na kolację barszcz ukraiński. Prosto, smacznie i wzmacniająco. Gdy jednak coś się przyplącze stosujemy naturalne leki roślinne: olej z oregano, citrosept, wit. C, D, srebro koloidalne, ocet z wrotycza, glistnika, propolis, czosnek, imbir, probiotyki, olej z czarnuszki, itp.
Serdecznie zapraszam na kursy, które odbywają się na Kołłątaja 23/1 w Szczecinie:

Na wszystkie obowiązują zapisy – ilość miejsc ograniczona 

1)  13.11 – Poczuj się dobrze z własnym ciałem, jak uchronić się przed błędami żywieniowymi – dla wszystkich, którzy próbowali już wszystkich diet świata i oraz dla tych, którzy szukają kontaktu z własnym ciałem;

poniedziałek godz. 17:30 – 19:30; wstęp 60 zł

2)  17.11 Spotkania zielarskie Reginy Łuski zielarki, fitoterapeutki – lepszy lek z łąki niż z apteki – na spotkaniu omówimyZioła w kosmetykach, Jak w łatwy sposób zrobić sobie syrop na kaszel i przeziębienie; Glistnik jaskółcze ziele jako roślina super lecznicza, która zimą nie zamarza.

piątek; godz. 17:30-19:30; wstęp 60 zł

3) ROZSZERZONY KURS DIETETYKI W OPARCIU O MEDYCYNĘ CHIŃSKĄ – rozpoczęcie 27.11.2017 

Skierowany jest do wszystkich, którzy czują niedosyt po podstawowym kursie gotowania lub pragną wejść w zagadnienie odżywiania już głębiej.

Kurs składa się z 7 części, które stanowią całość. Na każdych zajęciach będą degustowane dania przygotowane według 5 przemian.

Terminy spotkań: poniedziałki, godz. 17:30-19:30

szczegóły na stronie:

 http://grzechotka-dieta.pl/szkolenia-i-warsztaty/

Wyśmienity czosnek pieczony –   4-5 główek czosnku obieramy dzieląc je na ząbki. Umieszczamy w garnku z grubym dnem, dodajemy suszone lub świeże gałązki tymianku, rozmarynu, majeranku, kilka ziarenek pieprzu, jałowca, ciut soli. Całość zalewamy oliwą z oliwek lub olejem rzepakowym tłoczonym na zimno i gotujemy ok. 40 minut. Gorący zlewamy do słoiczków, zakręcamy i odwracamy, aby się zamknęły. Uzyskujemy pyszny czosnek do rozsmarowania na chlebie, jako dodatek do warzyw oraz pyszny olej zapachowy. 

Smacznego 🙂

JESIENNE GOTOWANIE

Jesteśmy po jesiennym oczyszczaniu organizmu (pozdrawiam Panie z warsztatu w Świnoujściu, jestem z Was dumna:), zwarci i gotowi na jesień i nadchodzącą zimę. Dla podtrzymania kondycji skupiamy się na sezonowych warzywach i owocach: gruszki, śliwki, dynia, cukinia, kapusty są teraz najbardziej smakowite. Polecam uwadze jarmuż, który już na szczęście coraz częściej można spotkać w sprzedaży. Sześćdziesiąt gramów jarmużu zawiera 134% zalecanej dziennej dawki witaminy C. W stu gramach jarmużu znajduje się 150 mg wapnia, podczas gdy w szklance mleka tylko 125 mg. (Przypominam, że nabiał jesienią mocno zaflegmia, dlatego ograniczamy go do minimum). Posiada on również wysoką zawartość błonnika, przeciwutleniaczy, witamin (A i K) oraz białek, luteiny i zeaksantyny (zdrowych dla oczu). Porcja jarmużu zawiera 121 mg kwasów omega-3 i 92 mg kwasów omega-6. Wspiera on również funkcję oczyszczania wątroby. Najlepiej dla uzyskania w pełni jego leczniczych właściwości warto go zblanszować przed spożyciem. Podczas sobotniego kursu gotowania będę przygotowywać smakowite potrawy właśnie z jesiennej oferty natury. Serdecznie zapraszam 🙂

 Kursy, które odbywają się na Kołłątaja 23/1 w Szczecinie:

Na wszystkie obowiązują zapisy – ilość miejsc ograniczona 

1) W piątek 20.10 Spotkania zielarskie Reginy Łuski zielarki, fitoterapeutki;www.oceanspokoju.pl

 – lepszy lek z łąki niż z apteki – opowie o leczniczych chwastach, ziołach w kosmetyce, kuchni, nauczy domowej produkcji octów, nalewek, szamponów.  termin  20.10.2017; piątek; godz. 17:30-19:30; wstęp 60 zł

2) W sobotę 21.10 JESIENNY KURS GOTOWANIA dla osób pragnących poznać podstawowe zasady naturalnego gotowania.

21.10.2017 (sobota) godz. 9-14, wstęp 170 zł (w cenę kursu wliczone są materiały oraz degustacja przyrządzonych wspólnie dań)

W listopadzie:

 3) WYKŁAD – 13.11 – Poczuj się dobrze z własnym ciałem, jak uchronić się przed błędami żywieniowymi – dla wszystkich, którzy próbowali już wszystkich diet świata i oraz dla tych, którzy szukają kontaktu z własny organizmem

  13.11.2017 (poniedziałek ); godz.17:30 -19:30 wstęp 60 zł

4) ROZSZERZONY KURS DIETETYKI W OPARCIU O MEDYCYNĘ CHIŃSKĄ – rozpoczęcie 27.11.2017 

Skierowany jest do wszystkich, którzy czują niedosyt po podstawowym kursie gotowania lub pragną wejść w zagadnienie odżywiania już głębiej.

Kurs składa się z 7 części, które stanowią całość. Na każdych zajęciach będą degustowane dania przygotowane według 5 przemian.

Terminy spotkań: poniedziałki, godz. 17:30-19:30

szczegóły na stronie:

 http://grzechotka-dieta.pl/szkolenia-i-warsztaty/

Wyśmienity ketchup z cukinii –   1,5 kg cukinii ścieramy na grubych oczkach tarki, 2 duże cebule i 3 papryki drobno kroimy, zasypujemy solą, dokładnie mieszamy i odstawiamy na około 2-3 godziny. Następnie gotujemy do chwili, aż znaczna część wody odparuje. Do warzyw dodajemy 1,5 szklanki cukru brązowego lub ksylitolu oraz 3/4 szklanki octu jabłkowego i gotujemy kolejne 30 minut. Po tym etapie dodajemy 0,5 l koncentratu pomidorowego oraz po 2 łyżeczki papryki słodkiej i ostrej. Dość często mieszając gotując jeszcze przez ok. 10 minut, po czym ketchup miksujemy blenderem na gładki mus. Pasteryzujemy w słoikach ok. 15 minut.

Smacznego 🙂

II LATO Z PRZEMIANĄ 25.06 – 1.07 2018

Serdecznie zapraszamy wszystkich dorosłych na spędzenie wspólnego czasu wypełnionego smacznym i zdrowym jedzeniem, teoretycznymi i praktycznymi zajęciami z zakresu dietetyki, ziołolecznictwa, jogi, masażu, metody dwupunktowej, malowania intuicyjnego i wielu innych atrakcji.

Wypoczywać (czynnie 🙂 ) będziemy w przeuroczym miejscu w środku lasu nad jeziorem: gospodarstwo agroturystyczne w Pszczewskim Parku Krajobrazowym – DOM POD LIPĄ www.dompodlipa.pl

Zajęcia poprowadzą:

Anna Grzechowiakdietetyk, stosująca dietetykę leczniczą wg tradycyjnej medycyny chińskiej oraz terapię ziołami

Blanka Büttner – dyplomowany nauczyciel jogi, masażystka, absolwentka warsztatów

Vedic Art I i II stopnia, Metody Dwupunktowej I, II i III stopnia

Termin: 25 czerwiec (poniedziałek od obiadu) – 1 lipca (niedziela do śniadania)

Cena: 1430 zł

W cenie : nocleg, przepyszne wyżywienie wegetariańskie 3 razy dziennie, materiały dydaktyczne i plastyczne, joga twarzy, ćwiczenia z metody dwupunktowej, wykłady z odżywiania według 5 przemian, nauka ziołolecznictwa w plenerze, ognisko, kąpiele w jeziorze Chłop

Uwaga!

Ilość miejsc ograniczona , decyduje kolejność zgłoszeń i wpłata zadatku w wysokości 600 zł do dnia 15.05.18.

Nr konta: 37 1940 1076 3114 0564 0000 0000

Informacje i zapisy:

Anna Grzechowiak www.grzechotka-dieta.pl tel. 880 496 172

Blanka Büttner babajoga@o2.pl tel.

Serdecznie zapraszamy !

WIOSNA Z PRZEMIANĄ I DIETĄ ZASADOWĄ W ŚWINOUJŚCIU 2018

Wiosenne spotkanie z jogą, zdrową dietą, metodą dwupunktową, wspólnym masażem, dobrym nastrojem i własną osobowością.
Podczas tego spotkania będziemy regenerować ciało i umysł. Dzięki diecie zasadowej i odżywianiu wewnętrznemu przygotujemy się do lata. Poznamy naturalne sposoby oczyszczania organizmu i pozbędziemy się zimowych nadmiarów. To kolejny dobry moment, by starym nawykom powiedzieć stanowcze NIE!
OCZYŚĆ SIĘ NA WIOSNĘ i skorzystaj z tego wyjątkowego zaproszenia na weekend nad przepięknym świnoujskim morzem. W jego otoczeniu, otoczeniu zieleni i wyjątkowych ludzi dokona się Twoja Przemiana!

Joga pozwoli złapać Tobie głębszy oddech, pozbyć się napięcia w ciele, uwolnić go od niepotrzebnych emocji a także je wzmocnić, masaż wspomoże proces uwalniania od napięć a ćwiczenia z metody dwupunktowej pozwolą z optymizmem i zaufaniem spojrzeć w przyszłość.

Dieta zasadowa wprowadzi w odżywianie wewnętrzne, wspomoże pracę wątroby, jelit, oczyści organizm i wzmocni jego siły witalne. Kuchnia oparta o warzywa, jabłka, cytryny, grejpfruty i zioła odkwasi po zimie organizm, ustabilizuje trawienie i dostarczy nowych energii. Oprócz wykładów, praktyczne warsztaty z ziołolecznictwa i przygotowywania potraw.


Prowadzący:
Anna Grzechowiak – dietetyk, stosująca dietetykę leczniczą wg tradycyjnej medycyny chińskiej oraz terapię ziołami

Blanka Büttner – dyplomowany nauczyciel jogi, masażystka, absolwentka warsztatów Vedic Art I i II stopnia, Metody Dwupunktowej I, II i III stopnia

Miejsce:

Ośrodek przy Amfiteatrze, położony w przyjaznym zielonym miejscu,

15 min. uważnym spacerkiem do morza. 🙂

Termin: 15-18 marzec (od czwartku godz.15 do niedzieli godz.15) 2018 r
Warianty cenowe:

– 780 zł/osoba obejmuje nocleg, warsztaty, wyżywienie i Spa

– 590 zł/osoba obejmuje warsztaty, wyżywienie i Spa


Uwaga!
Ilość miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń i wpłata zaliczki w wysokości 300 zł do dnia 2.03. 18r

Nr konta: 37 1940 1076 3114 0564 0000 0000

Informacje i zapisy:
Anna Grzechowiak
www.grzechotka-dieta.pl tel. 880 496 172
Blanka
Büttner babajoga@o2.pl tel. 533 897 197

Jesienne kursy – odporność zaczyna się od jelit

Znowu jesień, chłodno, zimno, a w mediach mnóstwo reklam produktów na infekcje, kaszelek, katarek, biegunkę, zgagę itp. Wszystkie te specyfiki mają działanie tylko objawowe, o skutkach ubocznych nie wspomnę. Podchodząc do życia odpowiedzialnie zawsze leczymy przyczyny, nie objawy choroby. Według medycyny chińskiej odporność zaczyna się w układzie pokarmowym. To, jak trawimy, wchłaniamy i wydalamy rzutuje na prawidłową pracę pozostałych organów. Wzmocnij trawienie, to wzmocnisz cały organizm. Posłużą do tego gotowane posiłki, odżywcze zupy, naturalne przyprawy, jesienne owoce, fasolki, zboża, a także tygodniowe JESIENNE OCZYSZCZANIE ORGANIZMU. Dzięki niemu pozbędziemy się zimnej letniej wilgoci (wszak lodów i owoców sobie nie odmawialiśmy:). Nie jest już ono tak intensywne jak wiosną, niemniej bardzo potrzebne. Łatwiej je również wdrożyć w życie, gdyż warzyw wyśmienitej jakości oraz jabłek mamy pod dostatkiem. Szczególnie polecam sok jabłkowy z dodatkiem aronii lub ciemnych działkowych winogron – doskonały przy anemii.

Zapraszam na konsultacje, podczas których opowiem, jak można tego typu kurację przeprowadzić. 

Zainteresowanych dietetyką w teorii i praktyce zapraszam na moje autorskie kursy, które odbywają się na Kołłątaja 23/1 w Szczecinie. 

Na jesienne wieczory polecam: 

PIKANTNY MUS GRUSZKOWY – na maśle klarowanym podduszamy cebulę, dodajemy pokrojone i obrane 2 gruszki, garść rodzynek, posiekane daktyle, 2 ząbki czosnku, łyżeczkę miodu, octu jabłkowego, płatki chili, sól. Dusimy do miękkości. Idealnie pasuje do śniadaniowej kaszy lub jako samodzielny deser.

  Smacznego 🙂

Samo zdrowie – spotkanie otwarte (20.09 środa)

SAMO ZDROWIE to spotkanie dedykowane sympatykom zdrowego stylu życia, zarówno fizycznego, jak i psychicznego.
W codzienności nastawionej na pośpiech, rywalizację i zdobywanie, coraz bardziej oddalamy się od natury, która wzmacnia zdrowie i zwracamy w stronę tego, co sztuczne, spreparowane i zmodyfikowane, co rujnuje nasze zdrowie.
Farmacja ma tabletki na wszystko, co przydarza się naszemu ciału i naszej psychice, jednak nie ma niczego, co daje prawdziwe zdrowie. Jak być zdrowym, jak dbać o zdrowie i jak odczuwać szczęście – to nam oferuje natura.

Natura to cała przyroda i jej bogactwo oraz natura człowieka, która daleka jest od tego, by nikomu nic nie mówić. Wszystko zatrzymane w sobie, zduszone w myślach, zagłuszone lekami zatruje nam życie.

Cym jest SAMO ZDROWIE? O tym opowiedzą osoby zajmujące się naturą człowieka – dietetyk, masażystka, zielarka-fitoterapeutka i coach.

Anna Grzechowiak opowie, jak wzmacnianiać układ trawienny, jak poprzez dopasowany jadłospis przyspieszyć metabolizm, poprawić odporność, uregulować wagę i oczyścić jelita.

Katarzyna Pakalnicka-Prychitko opowie o właściwościach masażu, o wpływie stresu na „usztywnianie ciała” i zaprezentuje tzw. masaż biurowy.

Regina Łuska podzieli się ciekawostkami z zakresu naturalnych kosmetyków i właściwości herbat ziołowych.

Małgorzata Krawczak opowie o tym, jak wzmacniać poczucie własnej wartości i radzić sobie w relacjach z innymi ludźmi.

Zapraszamy też na degustację zdrowych przekąsek, napojów ziołowych, herbatek fermentowanych, octów i naturalnych olejów.

Spotkanie jest bezpłatne, jednak obowiązują zapisy: grzechotka2@gmail.com

Zapraszamy serdecznie
Zespół NA KOŁŁĄTAJA

  • termin: 20.09 (środa) godz.17-21
  • Szczecin ul. Kołłątaja 23/1

JESIEŃ Z PRZEMIANĄ I DIETĄ ZASADOWĄ W ŚWINOUJŚCIU (5-8.10)

Serdecznie dziękujemy za drugie, tym razem jesienne, wyjątkowe spotkanie z jogą, zdrową dietą, metodą dwupunktową, wspólnym masażem, dobrym nastrojem i własną osobowością.
Podczas tego spotkania  oczyszczaliśmy ciało i umysł. Dzięki diecie zasadowej i odżywianiu wewnętrznemu pozbyliśmy się letnich nadmiarów. Poznaliśmy naturalne sposoby wzmacniania odporności organizmu i przeciwdziałania jesiennym nastrojom. 

Była joga, praca z dwupunktem, śmiech i oczyszczające łzy 🙂

Posiłki z diety zasadowej często zaskakiwały (kalafior imitujący kaszę, czy spaghetii z cukinii:), ale wszyscy się najadaliśmy. Do tego ziółka, jabłuszka i kiszonki.

Spa w hotelu Interferie zrelaksowało wszystkie nasze dziewczyny 🙂

Zapraszamy na wiosenną powtórkę 🙂

Ania i Blanka

 

Lato z przemianą – refleksje po warsztatach

Dziękujemy wszystkim za wspaniałe wakacyjne warsztaty w Silnej Nowej.

Sylwii za przepyszne jedzenie, Marcinowi za rewelacyjny chleb z pieca i napoje na wieczór pożegnalny 🙂

Kasi za uzdrawiające masaże i oczyszczające tańce – dzięki nim wywołałyśmy burzę 🙂

Irence na kąpiele w Chłopie i łapiące za serce pieśni polsko – ukraińskie 🙂

I wszystkim dziewczynom za niekończące się dyskusje, śmiechy, a także lekcje, które każda z nas z tego pobytu wyciągnęła 🙂

Do zobaczenia już wkrótce na kolejnych warsztatach.

Ania i Blanka

IV OGÓLNOPOLSKI ZLOT ZIELARSKI 15-18 CZERWCA 2017 W CZARNOCINIE NAD ZALEWEM SZCZECIŃSKIM

Ledwo zdążyłam wrócić ze szkolenia w Iławie, gdzie miałam przyjemność edukować Panie w zakresie naturalnego i zdrowego jedzenia, a już za chwilę jadę na wyjątkowe wydarzenie:

IV OGÓLNOPOLSKI ZLOT ZIELARSKI 15-18 CZERWCA 2017 W CZARNOCINIE NAD ZALEWEM SZCZECIŃSKIM.

Program jest tak bogaty, że nie sposób o wszystkim napisać. Zainteresowanych odsyłam na stronę : http://www.herbiness.com/zlot/

Ze swojej strony polecam wykład o energii ziół. Zawsze warto po nie sięgać, gdyż stanowią remedium na wszystkie dolegliwości. Trzeba tylko umieć je znaleźć 🙂 I tego będziemy się tam uczyli. W niedzielę impreza otwarta dla gości z zewnątrz – zapraszam w imieniu swoim i organizatorów. DSC_0016_2

Naturalna kuchnia dla kobiet

Większość z nas wierzy w moc genetyki, w dziedziczenie skłonności do chorób. Rzadko zdajemy sobie sprawę z tego, że jeśli żyjemy z pełną świadomością, budujemy zdrowe relacje, czujemy się dobrze same ze sobą, to nasze życiorysy będą tylko naszą historią. Ważne, by rozumieć procesy zachodzące w ciele, nieustanne zmiany, które w nim następują. Można wówczas korygować reakcje organizmu poprzez świadome gotowanie, dobór ziół czy suplementów. Podstawą jest dojście do przyczyny problemu, a tu najczęściej pojawiają się kwestie trawienne. Dieta kobiet różni się w zależności od tego, na jakim etapie się ona znajduje. Mając właściwą wiedzę, łagodniej przechodzi się przez poszczególne lata życia. 
Zapraszam Na Kołłątaja 23/1 na kurs:
 22.05.2017 (poniedziałek) Naturalna kuchnia dla kobiet, godz. 18-20; wykład połączony z degustacją – 60 zł, obowiązują wcześniejsze zapisy
 
Wiosenna zupa pokrzywowa: 
Na dnie garnka rozpuszczamy masło klarowane i dodajemy posiekaną dużą cebulę, 1 pora, i 4 ząbki czosnku. Lekko smażymy i dodajemy 4 pokrojone ziemniaki, 2 marchewki, pietruszkę, trochę korzenia selera i całość zalewamy wrzącą wodą. Doprawiamy liśćmi lubczyku, pieprzem, gałką muszkatołową i solą. Gdy warzywa zmiękną dodajemy 3 garście posiekanej młodej pokrzywy i do wyboru natki pietruszki, kopru. Gotujemy jeszcze przez 5 minut. Można podać zupę z dodatkiem śmietany
 Smacznego 🙂