WARSZTAT Z SAMODIAGNOZY ORAZ ZUPY MOCY

Gdy codziennie spoglądamy w lustro, to co w nim widzimy? Widzimy naszą twarz i często różne na niej zmarszczki, cienie i wszelkie niedoskonałości skóry. Gdy otworzymy usta, możemy obejrzeć język. Najczęściej interesuje nas grubość nalotu, który tworzy się na nim po nocy. Widząc to, co robimy? Defekty na skórze często maskujemy odpowiednimi kosmetykami, a nalot z języka ścieramy przeznaczoną do tego szczoteczką.

Czy choć raz zastanowiliśmy się nad tym co widzimy w lustrze i jaką wiedzę pozyskać dla własnej samodiagnozy?

Twarz jak i wygląd języka dla doświadczonego obserwatora stanowi bardzo cenna informację o stanie zdrowia. Każdy człowiek ma swoją wewnętrzną naturę.

Warsztat Mirosławy Tetzlaff, na który pragnę państwa zaprosić ma następujące cele:

  1. Rozpoznanie swojej wewnętrznej natury
  2. Odczytanie wiadomości, które chce przekazać nam nasze ciało( język, twarz)
  3. Kierunki powrotu do wewnętrznej równowagi

Aby nasze spotkanie wzbogacić i urozmaicić, nie zabraknie na nim oczywiście wzmacniania organizmu przez gotowanie. Tym razem w naszej kuchni gościem szczególnym będzie PAN BULION (i to nie jeden), cudowny , aromatyczny, wzmacniający i pełen mocy. Po prostu niezastąpiony w powrocie do zdrowotnej równowagi. 

Zapraszam na jedyny w Szczecinie gościnny warsztat Mirosławy Tetzlaff, specjalistki dietetyki chińskiej, wyśmienitej kucharki, właścicielki Dyniowej Zagrody (dniowazagroda.pl) na temat DIAGNOZY Z TWARZY I JĘZYKA oraz ZUP MOCY, podczas zajęć część praktyczna połączona z przygotowywaniem i degustacją zup mocy i dań niespodzianek

termin 10.12 (sobota) godz. 9-14 ; miejsce: Kołłątaja 23/1;

inwestycja 190 zł – obowiązuje przedpłata na konto do 3.12

nr konta 37 1940 1076 3114 0564 0000 0000

Na specjalną prośbę dziś: 

ZUPA – DYNIOWA GROCHÓWKA

Składniki:0,20 dkg połówek grochu,  0,5 kg dyni, 0,30 dkg ziemniaków, 2 marchewki, 1 pietruszka, 1 mały seler korzeniowy, 2 ząbki czosnku, wędzona papryka, majeranek, 2 cebule, sól, pieprz, liść laurowy, ziele angielskie, masło klarowane lub oliwa, ewentualnie tofu wędzone 

Do garnka dodaję tłuszcz i podsmażam pokrojoną cebulę i startą na tarce włoszczyznę. Zalewam gorącą wodą, dodaję groch, liść laurowy, ziele oraz pokrojoną dynię i ziemniaki. Gdy groch i ziemniaki zmiękną dodaję zmiażdżony czosnek, starte tofu, pieprz, sól, wędzoną paprykę i natkę pietruszki.

Smacznego !

Poczuj się dobrze ze swoim ciałem

Nasze Ciało, z którym czujemy się dobrze, to optymalna sylwetka, jaką możemy uzyskać biorąc pod uwagę własną budowę. Jeżeli wygląd naszego ciała wymyka nam się spod kontroli, oznacza to, że narządy, które powinny odżywiać organizm i wydalać to, co zbędne, nie wykonują swoich zadań we właściwy sposób. Przybywająca kilogramy są symptomem, a nie chorobą. Jeżeli uda się wzmocnić słabe punkty w organizmie poprzez pełnowartościowe pożywienie, zioła i zmianę własnych przekonań, wówczas uzyskamy pożądany przełom w wadze.  Dzięki zmianom nawyków żywieniowych najlepiej zadbamy o wszystkie narządy i już po pierwszym tygodniu zaczniemy odczuwać głębokie zadowolenie, przypływ energii, zwłaszcza, że będziemy jeść smaczne i lżej strawne potrawy.

Zainteresowanych dietetyką w teorii i praktyce zapraszam na moje autorskie kursy, które odbywają się na Kołłątaja 23/1. 

Na wszystkie kursy obowiązują zapisy – ilość miejsc ograniczona 

1) WYKŁAD – POCZUJ SIĘ DOBRZE Z WŁASNYM CIAŁEM  21.11.2016 (poniedziałek ); godz.18 -20 

Ten wykład jest dla Ciebie, jeżeli co najmniej na jedno ze stwierdzeń możesz powiedzieć tak:

  • Próbowałeś już wszystkiego i nie działało lub działało na chwilę

  • Szukasz równowagi między swoim ciałem a umysłem

  • Nadwaga jest objawem Twoich problemów zdrowotnych

  • Próbujesz się odchudzać, ale nic z tego nie wychodzi

  • Chcesz poznać tajniki zdrowego stylu życia

  • Chcesz polubić i zaakceptować siebie

Przyjemne z pożytecznym, czyli na spotkanie warto przyjść, ponieważ:

  • Zyskasz zestaw kompletnych wskazówek i sposobów skutecznego i zdrowego dbania o siebie

  • Poznasz tajniki pracy z własnym ciałem w różnych ujęciach

  • Otrzymasz zestaw praktycznych odpowiedzi na pytania:

  • Jak smacznie i zdrowo gotować?

    • Jaką mam przemianę materii?

    • Dlaczego słodycze idą w biodra?

    • Dlaczego picie dużej ilości wody szkodzi?

    • Czy wszystkie węglowodany są zakazane?

    • Czy nabiał jest dla każdego?

  • Spojrzysz na siebie w zupełnie nowy sposób i nabierzesz pewności siebie

    inwestycja 60 zł

2) ROZSZERZONY KURS DIETETYKI W OPARCIU O MEDYCYNĘ CHIŃSKĄ – rozpoczęcie 18.11 lub po skompletowaniu grupy

Skierowany jest do wszystkich, którzy czują niedosyt po podstawowym kursie gotowania lub pragną wejść w zagadnienie odżywiania już głębiej.

Kurs składa się z 7 części, które stanowią całość. Na każdych zajęciach będą degustowane dania przygotowane według 5 przemian.

Terminy spotkań: piątki godz. 17:30-19:30

3) UWAGA – gościnny warsztat Mirosławy Tetzlaff, specjalistki dietetyki chińskiej, wyśmienitej kucharki, właścicielki Dyniowej Zagrody (dniowazagroda.pl) na temat DIAGNOZY Z TWARZY I JĘZYKA oraz ZUP MOCY, podczas zajęć część praktyczna połączona z przygotowywaniem zup mocy, termin 10.12 (sobota) ; 

szczegóły na stronie: 

 http://grzechotka-dieta.pl/szkolenia-i-warsztaty/

Na rozgrzanie polecam: 

PIKANTNA ZUPA DYNIOWA

Składniki: 1 kg dyni, 0,5 kg ziemniaków, 2 marchewki, 1 pietruszka, 1 mały seler korzeniowy, 2 ząbki czosnku, 1 ostra papryka, kawałek korzenia imbiru, 3 cebule, sól, pieprz, gałka muszkatołowa, masło klarowane lub oliwa z oliwek

Warzywa kroimy w dużą kostkę.  Na patelni na tłuszczu podsmażamy cebule na złoty kolor. Pod koniec smażenia dodajemy rozdrobniony czosnek.  Do garnka wkładamy dynie, ziemniaki, ostrą papryczkę, podsmażoną cebulę, marchewkę, selera, pietruszkę, imbir dolewamy około 2 litrów wody i gotujemy pod przykryciem przez 30 minut. Pod koniec gotowania przyprawiamy gałką i pieprzem, solimy i wyjmujemy ostrą paprykę.  Zupę blenderujemy na jednolitą masę i posypujemy natką pietruszki.        

Smacznego :)

JESIENNE KURSY

Jesień charakteryzuje zewnętrzne zamieszanie natury, suchość w domach i ochłodzenie na zewnątrz.  Łagodnie ostre i ogrzewające produkty będą kompensować pojawienie się zewnętrznego zimna, np. owies, proso, kukurydza, ryż, marchew, por, rzodkiew. W przypadku wewnętrznego zimna, dreszczy i początków przeziębienia smak ostry takich produktów, jak czosnek, cynamon, chili, imbir, cebula, stymuluje krążenie energii i szybko wyrzuca patogeny na powierzchnię. Należy unikać chłodnych i zimnych termicznie produktów mlecznych, które obciążają śledzionę i powodują powstanie dolegliwości związanych z wilgocią i śluzem (katar, zatoki), zwłaszcza podczas wilgotnej pogody. Zmieniając nawyki żywieniowe, zmieniasz swoją odporność. 

Zainteresowanych dietetykę w teorii i praktyce zapraszam na moje autorskie kursy, które odbywają się na Kołłątaja 23/1. 

Na wszystkie kursy obowiązują zapisy – ilość miejsc ograniczona 

WYKŁAD – JESIENNE WZMOCNIENIE ODPORNOŚCI 

19.10.2016 godz.18 – 20 (środa) 

Wykład połączony z degustacją na temat wzmacniania odporności, potraw podnoszących witalność, suplementów i dodatków do żywności polecanych w chłodnych miesiącach, receptur ziołowych na infekcje.

inwestycja: 60 zł;

PODSTAWOWY KURS GOTOWANIA – 22  październik 2016 r. (sobota) godz. 9-14

Dla osób pragnących poznać podstawowe zasady naturalnego gotowania.

inwestycja: 170 zł

ROZSZERZONY KURS DIETETYKI W OPARCIU O MEDYCYNĘ CHIŃSKĄ – rozpoczęcie 4.11.2016 

Skierowany jest do wszystkich, którzy czują niedosyt po podstawowym kursie gotowania lub pragną wejść w zagadnienie odżywiania już głębiej.

Kurs składa się z 7 części, które stanowią całość. Na każdych zajęciach będą degustowane dania przygotowane według 5 przemian.

Terminy spotkań: piątki godz.17:30-19:304.11. 2016

szczegóły na stronie:

 http://grzechotka-dieta.pl/szkolenia-i-warsztaty/

Na jesienne kolacje polecam: Kapuśniak z dynią 

Ok. 0,5 kg dyni ze skórką pieczemy w piekarniku w 180 st. przez 30 minut; W garnku szykujemy bulion: gotujemy pokrojoną marchew, pietruszkę, seler, por razem z liściem laurowym, zielem angielskim i 3 gwiazdkami anyżu; Na patelni podsmażamy na maśle klarowanym czosnek, cebulę i odciśniętą kiszoną kapustę (ok.0,5 kg), przyprawiamy ją  pieprzem, majerankiem i pod koniec duszenia dodajemy pomidory świeże lub z puszki; Podduszoną kapustę z pomidorami dodajemy do wywaru, dodajemy upieczoną dynię,  przyprawiamy pieprzem, solą, natką pietruszki, kminkiem, majerankiem i ewentualnie sokiem z kiszonej kapusty;  

smacznego :)

KUCHNIA JESIENIĄ

Jesień to czas gromadzenia energii i ciepła na zimę. Stopniowo wprowadzamy zmiany w jadłospisie, aby dopasować się do pogody za oknem. Ograniczamy ilość warzyw surowych na korzyść gotowanych, pieczonych, duszonych.  Podstawą są gęste zupy z fasolkami i kaszami.  Stosujemy dłuższy czas gotowania, mniej wody i więcej smaku ostrego. Ostre przyprawy  ułatwiają wydalanie toksyn z organizmu, poprawiają strawność i wzmacniają odporność.  Jemy więcej zbóż niż latem – rozsmakuj się w jęczmieniu, owsie i gryce. Dbamy o dobre tłuszcze, bo one gwarantują  ciepło: masło klarowane, oleje tłoczone na zimno, pestki, nasiona. Do popijania zaś napoje z dodatkiem  kardamonu, cynamonu, imbiru i goździków, które rozgrzeją, wzmocnią trawienie, usuną wilgoć – idealne dla zmarzlaków.  Z korzennych i pikantnych przypraw nie korzystają tylko osoby z odczuciem gorąca. 

Chcąc przygotować się do zimy warto przeprowadzić tygodniowe JESIENNE OCZYSZCZANIE ORGANIZMU. Dzięki niemu pozbędziemy się zimnej letniej wilgoci (wszak lodów i owoców sobie nie odmawialiśmy:). Nie jest już ono tak intensywne jak wiosną, niemniej bardzo potrzebne. Łatwiej je również wdrożyć w życie, gdyż warzyw wyśmienitej jakości oraz jabłek mamy pod dostatkiem. Szczególnie polecam sok jabłkowy z dodatkiem aronii lub ciemnych działkowych winogron – doskonały przy anemii. 

Zainteresowanych zapraszam na konsultacje, podczas których opowiem, jak można tego typu kurację przeprowadzić. 

Zapraszam również na nowe szkolenia i warsztaty, o których już wkrótce napiszę. 

WAKACYJNA PRZYGODA VIII EDYCJA – 30.07 – 6.08.2016

Serdecznie zapraszamy wszystkich dorosłych z dziećmi na spędzenie wspólnego, wakacyjnego tygodnia, wypełnionego smacznym i zdrowym jedzeniem, teoretycznymi i praktycznymi zajęciami z zakresu dietetyki, jogi, masażu, metody dwupunktowej, malowania intuicyjnego i wielu innych atrakcji.

Podczas zajęć dla dorosłych zapewniamy opiekę dla dzieci od 4 r ż .

Wypoczywać (czynnie :) ) będziemy w przeuroczym miejscu na jeziorem Wisola www.wisola.pl

Zajęcia poprowadzą:

Anna Grzechowiak – dietetyk, stosująca dietetykę leczniczą wg tradycyjnej medycyny chińskiej, właścicielka Restauracji 5 Smaków w Szczecinie

Blanka Büttner – dyplomowany nauczyciel jogi, masażystka, absolwentka warsztatów

Vedic Art I i II stopnia, Metody Dwupunktowej I, II i III stopnia, malowania intuicyjnego z przestrzeni serca

Termin: 30 lipiec (sobota) – 6 sierpnia ( sobota )

Cena :

1470 zł – dorośli

1110 zł – osoba towarzysząca

920 zł – dziecko

Dla stałych uczestników 5 % zniżki.

W cenie : nocleg, wyżywienie wegetariańskie, zajęcia dla dorosłych, materiały dydaktyczne i plastyczne, opieka dla dzieci.

Uwaga!

Ilość miejsc ograniczona , decyduje kolejność zgłoszeń i wpłata zaliczki w wysokości 300 zł do dnia 14.06. Nr konta wysyłamy po wpisaniu na listę uczestników.

Informacje i zapisy:

Anna Grzechowiak www.grzechotka-dieta.pl tel. 880 496 172

Blanka Büttner babajoga@o2.pl tel. 601 796 908

Serdecznie zapraszamy !

Dietetyka w 5 Smakach – Pokonaj alergię

Alergia jest to nadmierna reakcja organizmu na bodźce zewnętrzne i wewnętrzne. Nie jest istotne, czy mamy alergię wziewną , czy pokarmową, ponieważ najczęstszą jej przyczyną są błędy dietetyczne. Powodem alergii nie są pyłki, promienie słoneczne i produkty zawierające alergeny, tylko pożywienie o nieodpowiedniej naturze. Wszelkie objawy alergii, czyli kaszel, katar, swędzenie oczu, wysypka świadczą o osłabieniu organizmu. Leki przeciwalergiczne usuwają jedynie objawy alergii, a nie jej przyczyny. Bez usunięcia przyczyn choroba będzie postępować i jako dalszy jej etap mogą pojawić się inne dolegliwości, jak astma, żółtaczka, choroby nerek, cukrzyca, nadciśnienie, wrzody, otyłość, dolegliwości sercowe. Silny organizm jest zawsze bardziej odporny na  zanieczyszczony środowisko. Słaby, źle odżywiony wysyła sygnały chorobowe, czyli objawy alergiczne wskazujące na zakłócenie równowagi organizmu.

Zapraszam na kolejne spotkanie z cyklu Dietetyka w 5 Smakach. Temat: Pokonaj alergię  – przyczyny alergii, dieta podstawowym lekiem na alergię, program wyjścia z alergii.

Zainteresowanych zapraszam na wykład połączony z degustacją 18.05 (środa) o 19:00;wstęp 30 zł, miejsce: ul.Śląska 9 -Restauracja 5 Smaków. 

Zapraszam też na Kołłątaja na PODSTAWOWY KURS GOTOWANIA WEDŁUG 5 PRZEMIAN – termin 4 czerwiec, sobota godzina 9-14. 

WIOSENNE OCZYSZCZANIE

Oczyszczanie wiosenne pozwala na szybką utratę wagi, ale ma też skutki lecznicze przy wielu chorobach. Organizm przechodzi na odżywianie wewnętrzne i pozbywa się w kolejności wszystkiego, co go obciąża – zapasy, złogi, patologiczne twory, komórki zwyrodniałe i chore – i co zaburza jego normalne funkcjonowanie. Likwiduje konsumpcyjny styl życia (obżarstwo) i pozwala jeść umiarkowanie. Nazywany jest operacją bez skalpela, ponieważ zapobiega przedwczesnemu starzeniu się i odmładza skórę. Regularnie przeprowadzany w okresie wiosennym pozwala na utrzymanie dobrej kondycji psychofizycznej i lepsze samopoczucie przez cały rok.Zapraszam w środę 2 marca 19:00 na wykład połączony z degustacją na temat WIOSENNEGO OCZYSZCZANIA ORGANIZMU. 

miejsce: RESTAURACJA 5 SMAKÓW  na ul. Śląskiej 9.

wstęp 30 zł.

Na wiosnę polecam herbatkę ziołową usuwającą nadmiar śluzu, łagodzącą stany zapalne przewodu pokarmowego, uspokajającą wątrobę i zmniejszającą głód w pierwszych dniach oczyszczania: 2 części korzenia mniszka, 1 cz. kopru    włoskiego, 1 cz. siemienia lnianego, 1 cz. kozieradki, ½ cz. korzenia lukrecji. Zioła mieszamy i 1 łyżkę mieszanki gotujemy 5 minut pod przykryciem na małym ogniu. Popijamy pomiędzy posiłkami.

Zapraszam też na CZWARTĄ EDYCJĘ  rozszerzonego kursu DIETETYKI WEDŁUG MEDYCYNY CHIŃSKIEJ.

 Kurs obejmuje 7 dwugodzinnych piątkowych spotkań. Adresowany jest do osób, które chcą więcej wiedzieć o jedzeniu i swoim organizmie . Pierwsze zajęcia 18 marca.

Polecam też PODSTAWOWY KURS GOTOWANIA - 12 marzec (SOBOTA) GODZ. 9-14

szczegóły: http://grzechotka-dieta.pl/szkolenia-i-warsztaty/

ZIMOWE KULINARNE WIEŚCI

Zima skłania do poszukiwania wewnętrznego ciepła i gromadzenia energii. Ciepłe, gęste zupy, pełne zboża i podprażone orzechy to dobre propozycje na zimne dni. Jemy więcej posiłków dłużej gotowanych. W większych ilościach spożywamy różne odmiany roślin strączkowych, a w szczególności drobne fasole, jak azuki, mung, czarna, soczewice. Zboża nadal stanowią znaczną część naszej diety, z naciskiem na jęczmień, kaszę jaglaną i ryż naturalny. Regularne stosujemy wodorosty morskie jako dodatek do potraw, np. wakame do zup, kombu do fasolek. Dobrymi połączeniami są potrawy w składzie: fasola + seler + kasza jęczmienna; kukurydza + ryż + fasola; por + bób. Spożywanie małych ilości solonych, sfermentowanych kiszonek zapewnia niezbędną ilość witaminy C oraz bakterii fermentacyjnych. Polecane jest również regularne jedzenie białej rzodkwi daikon, którą można jadać surową, kiszoną lub gotowaną. Surowa pozwala łatwiej trawić dania smażone, zaś ugotowana odśluzowuje organizm i usuwa z niego toksyny. Jako dodatek do potraw bardzo smaczna i wzmacniająca nerki jest przyprawa z sezamu i soli gomasio. Idealnym daniem jest potrawa, którą podaję za stroną dyniowazagroda.pl :

Kasza jęczmienna z duszonym porem, koprem włoskim i włoskimi orzechami; Składniki: 1 szklanka kaszy jęczmiennej ( średniej); 2,5 szklanki wody ( bulionu); mała czerwona cebula; por; koper włoski, nasiona kopru włoskiego; orzechy włoskie; natka pietruszki; sól.

Kaszę uprażyć. W innym garnku poddusić na oleju pokrojoną w kostkę cebulę. Dodać uprażoną kaszę. przemieszać, dodać wodę lub bulion, osolić i gotować pod przykryciem do miękkości. Potem pokrojony w plasterki por i koper włoski poddusić na oleju, dodać orzechy włoskie i ugotowaną kaszę jęczmienną. Posypać natką pietruszki. Można doprawić zmielonymi nasionami kopru włoskiego;            

 Smacznego :)

Nowy rok to postanowienia dotyczące zdrowia, wyglądu i stylu życia.  Jest to idealny termin do wprowadzenia trwałych zmian. Jaką dietę wybrać, co mi służy, jak dojść do właściwej wagi, co jest zdrowe? Zapraszam na wykład połączony z degustacją – JAK NAJLEPIEJ WPROWADZIĆ ZMIANY JEDZENIOWE –  20.01 (środa) o 19:00; wstęp 30 zł, miejsce: ul.Śląska 9 – Restauracja 5 Smaków. 

Zapraszam też na Kołłątaja na podstawowy ZIMOWY KURS GOTOWANIA - 16.01 (SOBOTA) GODZ. 9-14

szczegóły: http://grzechotka-dieta.pl/szkolenia-i-warsztaty/

Jak zdrowo przetrwać święta?

Atmosferę grudnia wyznaczają przygotowania świąteczne. Tradycja obfitego świątecznego stołu była uzasadniona tym, że na co dzień jadało się skromnie, mięso pojawiało się z rzadka, podstawą pożywienia były potrawy z kasz, ziemniaków i kiszonek. Z tłuszczem też nie przesadzano, gdyż jego zapasów musiało wystarczyć do Wielkanocy. Szaleństwo świąteczne mocno obciąża układ pokarmowy. Można tego uniknąć poprzez stosowanie środków zapobiegawczych. M.in.:
Na tydzień przed świętami, aż do początku stycznia  przyjmujemy nalewkę z dziurawca. Do tradycyjnych galaret zamiast spirytusowego octu używamy spożywczego kwasu mlekowego z ziołami. Barszcz przygotowujemy z kiszonych buraków lub zakwaszamy wodą z ogórków kiszonych. Słodkości jadamy w odstępie od głównych posiłków i najlepiej z gorzkimi napojami (czarna kawa, herbata). Popijamy kompot z suszu z korzennymi przyprawami. Staramy się unikać pieczywa.  Po świętach warto zaś pogustować w jarskiej diecie opartej o  kaszę jaglaną, kiszoną kapustę i herbaty ziołowe. 
Życzę Państwu smacznych i zdrowych Świąt Bożego Narodzenia

Topinambur i wykład w 5 Smakach

Topinambur – zwany inaczej słonecznikiem bulwiastym, to lecznicza roślina, którą jesienią można spotkać w sprzedaży. Na jej podziemnych łodygach znajdują się jadalne bulwy. Mają one zastosowanie w leczeniu cukrzycy (każda bulwa zawiera ok. 17% inuliny), nadciśnienia, wrzodów żołądka, anemii, dolegliwości skórnych. Topinambur można spożywać w wielu postaciach. Obecnie w ofercie można spotkać nie tylko świeże bulwy topinambura, ale również soki, chipsy, topinambur liofilizowany i topinambur kiszony. Inulina odznacza się dużą odpornością na obróbkę termiczną, można więc bulwy gotować, piec i smażyć. Na jesienne wieczory polecam  kremową zupę z topinamburu:

Składniki: ¾ kg topinamburu, ½ selera, 1 pietruszka, oliwa z oliwek, kurkuma, suszony lubczyk, suszona natka pietruszki, mielona kolendra, słodka papryka, sól morska, pieprz, liść laurowy.

Obieramy topinambur i zanurzamy w zakwaszonej cytryną wodzie na kilka minut. Obieramy seler i pietruszkę , kroimy na talarki. Rozgrzewamy w garnku kilka łyżek wody – kiedy się zagotuje dodać 2 łyżki oliwy. Wrzucamy ½ łyżeczki kurkumy, mieszamy i podgrzewamy do 1 min. Następnie dodajemy pokrojone warzywa (dusić na małym ogniu). W międzyczasie kroimy topinambur. Dusimy wszystko kilka minut, następnie zalewamy dwoma litrami wrzątku i przyprawiamy. Gotować na małym ogniu pod przykryciem przez ok. 40 min. Zupę zmiksujemy, wcześniej wyjmując liść laurowy. Podawać z prażonymi pestkami dyni.

Zapraszam na kolejne spotkanie z cyklu Dietetyka w 5 Smakach. Temat wykładu:  CHOROBY CYWILIZACYJNE, JAK Z NIMI WYGRAĆ ? – antychorobowe diety i pokarmy, naturalne programy żywienia, wzmacnianie mechanizmów obronnych organizmu.

Zainteresowanych zapraszam na wykład połączony z degustacją 25.11(środa) o 19:00;wstęp 30 zł, miejsce: ul.Śląska 9 -Restauracja 5 Smaków.